4. Leeuwenavontuur Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Judith Geluk - WaarBenJij.nu 4. Leeuwenavontuur Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Judith Geluk - WaarBenJij.nu

4. Leeuwenavontuur Zambia

Door: Judith Geluk

Blijf op de hoogte en volg Judith

17 April 2014 | Zambia, Livingstone

Vrijdag 11 april 2014:

Om 06:00 ging de wekker weer. Ik wilde gaan douchen toen 1 of ander insect in mijn nek viel. Ik schrok me rot en sloeg het weg. Het was 1 of ander vreemdsoortige langpootmug die uit zichzelf de douche uitkroop. Afijn ik was gelijk goed wakker. Het beloofde een leuke dag te worden, want we begonnen met de lion walk met Songwe, de grootste leeuw van 16 maanden en Sekani, een leeuwin, ook 16 maanden. Het werd al snel een lion run, want Sekani ging er als een haas vandoor. Het was trouwens een client lion walk, dus met toeristen. We waren als begeleiding mee en dan mag je helaas geen foto's maken en ook niet de leeuwen aanraken, in tegenstelling tot de 4 toeristen. Het was een zeer leuke wandeling. De leeuwen waren actief, speels en ondeugend. Gingen lekker door de poep rollen, wegrennen en samen in een boom klimmen bij de Zambezi. Zo gaaf om te zien. Toen ze na de lion walk weer terug moesten in hun verblijf, gebeurde er iets grappigs. De leeuwen van de andere lion walk kwamen op hetzelfde moment terug. Sekani was blij om ze weer te zien, sprong bovenop de leeuwen, viel ertussen en ze rolden over elkaar heen. Dat was zo'n komisch gezicht.

Na de lion walk gingen Franzi en ik ons voorbereiden op ons lesgeefprogramma aan kinderen van 9-14, Kids Club, op een school in een klein dorp, Maunga, de volgende dag. We moesten ieder iets vertellen in het Engels over 3 vogels die in Zambia of Zuid-Afrika voorkomen. Via Wikipedia kwamen we aan onze lesstof. Ik ging iets vertellen over de African Fish Eagle, wat het symbool is van Zambia en ook op de Zambiaanse vlag staat, de Secretarybird en de Little Bee-eater. Het was niet makkelijk om er een simpele tekst van te maken, maar was toch aardig gelukt.

Om 16:00 vertrokken we voor een gamedrive in Mosi-oa-National Park. Helaas was het bewolkt en regende het een beetje, maar mocht de pret niet drukken. We hebben bavianen, impala's, een duiker (een klein soort antilope), giraffen, een zebra, een nijlpaard, wildebeasts oftewel gnoes, meerkatten en knobbelzwijnen gezien. De zonsondergang bij de Zambezi was adembenemend mooi. Eenmaal terug in het kamp gingen we ons klaarmaken voor een avondje uit in Livingstone. Althans we gingen uiteten bij een Italiaans restaurant "Olgas" waar we een lekkere pizza hebben gegeten. Ja een Italiaans restaurant, je leest het goed, haha ;-), waar voornamelijk toeristen en vrijwilligers zaten. Om een uur of 22:00 zijn we weer met de taxi teruggegaan en was het bedtijd.

  • 17 April 2014 - 14:20

    Jacqueline Pastoriza:

    Zambiaanse Pizzahut!

  • 18 April 2014 - 21:59

    Olga:

    Leuk dat er een restaurant naar mij vernoemd is, denk je nog een beetje aan me ! Haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Welkom op mijn profiel. Nu komt eindelijk mijn avontuurlijke kant naar boven en ga ik mijn droom waarmaken. Ik ga met leeuwen werken in Zambia.

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 13040

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 05 Mei 2014

Lion Rehabilitation and Conservation Project

Landen bezocht: