1. Leeuwenavontuur Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Judith Geluk - WaarBenJij.nu 1. Leeuwenavontuur Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Judith Geluk - WaarBenJij.nu

1. Leeuwenavontuur Zambia

Door: Judith Geluk

Blijf op de hoogte en volg Judith

17 April 2014 | Zambia, Livingstone

Nou eindelijk hier dan mijn verslag. Ik ben hier nog geen anderhalve week, maar heb al zoveel meegemaakt. Heb het idee dat ik hier al maanden ben. Ik heb vanaf het begin een dagboek bijgehouden, dus hier komt het.


Zondag 6 april 2014:

De grote dag is aangebroken, mijn Zambia avontuur gaat beginnen. Martine heeft me weggebracht. Na enigszins een emotioneel afscheid, is het nu werkelijk zover. Ik vlieg om 19:10 met British Airways van Schiphol via Londen Heathrow naar Johannesburg. In Londen duurt het allemaal erg lang en vertrekt het vliegtuig met behoorlijk wat vertraging. De vlucht verloopt verder voorspoedig, maar toen wist ik nog niet wat me te wachten stond.


Maandag 7 april 2014:

Het vliegtuig kwam met 3 kwartier vertraging op Johannesburg aan. Ik schrok me rot toen er een enorme rij bij de paspoortcontrole stond. Er werd geen onderscheid gemaakt tussen passagiers die een doorvlucht moesten halen en passagiers die Johannesburg als eindbestemming hadden. Na de paspoortcontrole moest ik mijn koffer van de band halen en vervolgens opnieuw inchecken voor mijn vlucht naar Livingstone, die om 11:00 zou vertrekken. Kom ik eindelijk bij de incheckbalie aan, want de luchthaven van Johannesburg is echt groot, zegt de mevrouw achter de balie dat de gate net 5 minuten geleden gesloten is, dat er geen andere vlucht is die dag naar Livingstone, dat ik een hotel en een vlucht voor de volgende dag moet boeken. Waaaaaat neeeeeeee, de grond zakte onder mijn voeten weg, kon het gewoon niet geloven. Ze zei ook dat ik naar boven moest naar de British Airways desk om mijn vlucht om te laten boeken en dat was het dan. Ik enigszins in paniek naar boven, kwam ik gelukkig een alleraardigste 'porter' tegen. Hij begeleidde me naar de British Airways balie, alwaar ik mijn vlucht om kon laten boeken. Het meisje achter de balie zat nogal nerveus te typen en ik had niet het idee dat ze wist waar ze mee bezig was. Een collega moest haar iedere keer bijstaan en het duurde maar en het duurde maar. Dus ik vroeg nog: "Is there any problem?" "No mam, there is no problem". Ondertussen was ik erachter gekomen, dat ik mijn vaccinatieboekje bij de incheckbalie had laten liggen. Ook dat nog. Echter ik moest wachten, totdat mijn vlucht was omgeboekt. Eindelijk kreeg ik een hotelvoucher voor het City Lodge hotel mee, 2 vouchers voor een maaltijd en een nieuw ticket.

Vervolgens snel weer naar de check-in om mijn vaccinatieboekje op te halen. Gelukkig was de porter nog steeds bij me, want ik mocht zelf niet mijn gele boekje ophalen, dat moest een medewerker van de luchthaven doen. Het duurde weer even, maar gelukkig daar kwam ze aan met mijn vaccinatieboekje. Wat een opluchting zeg, want anders kwam ik Zambia niet in, aangezien je aan moet tonen dat je een gele koorts vaccinatie hebt gehad. De porter maakte me daarna wegwijs op de luchthaven, zodat ik precies wist waar ik de volgende dag moest zijn, want ik wilde niet weer mijn vlucht missen. Uiteindelijk heeft hij mij nog helemaal naar mijn hotel begeleid en uit dankbaarheid heb ik hem 10 USD gegeven, want zonder hem was ik niet zover gekomen.

Eenmaal ingecheckt en op mijn hotelkamer aangekomen, was ik zo bekaf dat ik gelijk ben gaan slapen. Rond 19:00 weer opgestaan, gedoucht en naar het gedeelte op de luchthaven waar de restaurants zijn, gegaan. Bij Mugg & Bean een heerlijke salade gegeten. Ik werd geholpen door een zeer vriendelijke ober en heb hem beide vouchers van 130 ZAR gegeven. Het andere voucher ging ik toch niet meer gebruiken. Hij was als een kind zo blij. Ik moest nog wel tegen zijn chef zeggen dat de vouchers voor hem bestemd waren. Dus dat deed ik en zei zijn bazin: "you are so sweet". Haha, leuk om te horen. Vervolgens gelijk naar mijn hotelkamer, want was weer doodmoe en had bovendien last van mijn keel. Dus eenmaal in mijn bed beland viel ik als een blok in slaap.

  • 17 April 2014 - 11:02

    Hans Van Woerkom:

    Heftig begin! Gelukkig is het allemaal goedgekomen! Wacht op je volgende blog ;-)
    Greets

  • 17 April 2014 - 11:04

    Annoeska:

    Zoo dat ging dan alweeeer lekker met de reis xD super om te lezen dat je het zo leuk hebt! En ook cool om je cotos op facebook te zien! Nog heeeeel veeel plezier!! X

  • 17 April 2014 - 11:06

    Bianca Goedhart:

    Hoi Jude, wat een feest om de eerste foto's te zien op je facebook pagina. We hadden het er net over dat we nog steeds niets hadden gezien of gehoord. . Ben benieuwd naar het vervolg van je verslag. Wat een geweldige foto's! x bianca

  • 17 April 2014 - 11:10

    Sandra Van Dijke:

    Hey Jude, blij te lezen dat het goed met je gaat!! Geniet ervan meid, en ik kijk weer uit naar je volgende blog! Dikke kus uit het zonnige Zeeland! xxx Sannie

  • 17 April 2014 - 11:22

    Jacqueline Pastoriza:

    Jeetje meid, het is écht één groot avontuur. Net als Bianca, keek ik enorm uit naar je reisverslag, we hadden idd al zo lang nog niets gehoord! Wat straal je op de FB foto's zeg! Heerlijk om te zien dat je zo enorm geniet. Voel me lichtelijk jaloers... ;-)

  • 17 April 2014 - 11:29

    Ruth:

    Wauw meis wat geweldig allemaal zeg. Super mooie foto van jouw leeuw.
    Geniet lekker van al het moois wat op je af komt.
    Dikke knuffel

  • 17 April 2014 - 11:54

    Martine:

    Zo blij wat van je te horen, dikke X en geniet er van

  • 17 April 2014 - 12:19

    Francis:

    Hoi Jud, daar ben je dan. Heb je verslag nog niet gelezen maar wel even snel de foto's bekeken...wat mooi om te zien zeg. Bianca en ik maakte ons al zorgen ;-). Geniet van elke seconde! Francis x

  • 18 April 2014 - 18:10

    Arthur:

    Hoi Judith,
    leuk reisverslag. Mooie foto's ook. Nooit gedacht dat jij zoiets zou durven doen.
    Heel veel plezier daar en als de leeuwen bijten gewoon terug bijten. Laat ze maar zien wie de baas is!
    Groeten en een fijne tijd daar, Arthur

  • 21 April 2014 - 21:03

    Maurice:

    He Judith,

    Leuk om te lezen zo'n reisverslag. Gewoon het hoofd koel houden en alles komt goed. Zo te zien heb je het erg naar je zin. Gave foto's!! Geef die leeuwen een knuffel van mij.

    Groeten, Maurice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Welkom op mijn profiel. Nu komt eindelijk mijn avontuurlijke kant naar boven en ga ik mijn droom waarmaken. Ik ga met leeuwen werken in Zambia.

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 2603
Totaal aantal bezoekers 13039

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 05 Mei 2014

Lion Rehabilitation and Conservation Project

Landen bezocht: